måndag 22 november 2010

Fiske och käk!

Nu är det Pilgrim's Bounty och jag upptäckte rätt fort att det var ett bra tillfälle att levla upp fishing och cooking. Kändes som en riktig hemmafrusdag!

Dagen till ära så satte Kittylicious på sig en klänning hon fått efter att ha gjort ett av questen Pilgrims Bounty har att erbjuda. Eftersom hennes cooking var låg så bestämde hon sig för att fiska lite för att sedan kunna tillaga fångsten. Fisket började i Ashenvale vid Mystral Lake. Fiskandet gick inte så bra men miljön är fin, och det gjorde att jag inte deppade ihop över fiske"lyckan"

Ännu ett tips är att ha en potion som gör att du kan gå på vatten. Detta kan göra det enklare att hitta fisk, det är även rätt kul att gå på vatten, jesuskänslan.

Fick ett tips om att det var bättre fiske i Stonetalon Mountains så jag begav mig dit. Ful miljö men bättre fiske, tur att man inte behövde vara där så mycket.

Om du har det svårt med att hitta fiskstimmen så kan du göra som jag gjorde, simma runt i sjön (denna sjö var inte direkt stor och i mitten fanns ett litet berg så man behövde bara simma runt lite grann) tills du hittar fisken, sen ställer du dig bara på land och feskaaaar! En annan grej jag inte märkt förut: om flötet inte hamnar i stimmet eller väldigt nära så kan du klicka på fiskeknappen igen, eller så många gånger det krävs för att den ska hamna på ett bättre ställe. Detta gjorde så att jag kunde få den fisken jag behövde mycket snabbare!

Levlade upp min cooking från 100-300+ genom att göra matquesten som fanns att göra, och jag har hört att man kan tjäna mycket pengar på att ha högst fishing och cooking + coola recept. Mat och fiske är kul ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar