onsdag 24 november 2010

Borean Tundra med Catalcoholic

Nu börjar Catalcoholic bli en stor tjej så hon har börjat få utforska Borean Tundra. Utseendet kan väl ungefär beskrivas med norrländska fjällen och nordpolen!

Aldrig i sitt liv hade Catalcoholic behövts vistas i ett sådant här kallt klimat, nästan så hon ångrade att hon inte tog med vinterjackan.

Det är inte bara vädret som är extremt här, utan även storleken på finderna. Till och med insekterna är två storlekar större än henne. Huvva. Finns dock rätt roliga quest om man drar sig neråt kusten.

Är man rädd för att konfrontera alla fiender på land kan man i vissa fall ta vattenvägen till lite mer avlägsna ställen. Stötte inte på några vattenlevande fiender på vägen heller så vattenväg = hett tips! Dock så var vattnet lite kallt och hästen blev grinig men det får man leva med ibland! Hon visste ju att det var för en god sak och fick en liten morot efteråt.

Hade aldrig upptäckt dessa valrossmonument om jag inte tagit vattenvägen, rätt coola!

Sen för att ta upp en annan sak, en av få orsaker till att jag inte vill spela är faktiskt alla otrevliga spelare. Finns ingen anledning att vara otrevlig utan orsak eller anta saker. Blev anklagad för att sno en sak jag faktiskt behövde idag, två gånger t.o.m! Den ena gången var det en annan som behövde det mer så gav det till honom, den andra gången behövde ingen annan men det blev ändå gnäll. Folk i spelet är ofta pengafixerade och vissa säger att de behöver saker de inte behöver för att sälja det. Därför brukar jag alltid fråga lite extra om någon börjar gnälla på att jag fick en sak båda behövde. Ibland är det faktiskt bara ren girighet eller lathet. För det mesta kommer saken man behöver igen om man kör om samma dungeon. Det är inte som att det är lite mer ovanliga saker vi snackar om här. För när det gäller ovanliga saker, så vet man om man ska säga att man behöver det eller ej. Aja, p12:or kommer alltid att finnas och jag får väl lära mig att ignorera dem bättre i fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar