fredag 26 november 2010

En hel värld hade förändrats medans vi lugnt sov i våra sängar

Nu har det hänt iaf, Deathwing har fuckat upp hela jävla världen. Orgrimmar ser bara konstigt ut, men jag har börjat gilla det mer nu, känns rätt i tiden på något sätt.

Första synen av Orgrimmar, känns krigigt
 Kittylicious kände att det var bäst att börja utforska barrens lite, för att se förstörelsen med egna ögon.

Jag har alltid tyckt att Barrens påminner rätt mycket om en savann, och det är det nog menat att det ska göra. Tycker att det är ännu mer likt nu då vissa delar är översvämmade, lite som att det är några vattenhål eller träskmarker här nu också!


Här är ravinen som skiljer norra barrens från det södra, blev lite knepigt att visa hur djup den var, men den är djup, jag lovar ^^ Problemet nu var bara att ta sig över, såg inga broar eller någonting så jag fortsatte att rida runt kanten av ravinen. Fick höra av en snubbe att han hade hoppat ner och dött och vaknat på andra sidan. Tyckte jag lät som en bra idé, så jag begick självmord!


Dödsföraktet! Haha! Det var kul att hoppa ner men jag hade glömt bort en rätt viktig sak..... man dör inte.... om man faller i... vattnet... man dör bara... om man faller... i lavan.. >.<
Så jag övelevde fallet och var nu fast i en jävla ravinflod! Började simma mot havet (alltså havet var en bra jävla bit bort) för att kanske se om det fanns något ställe i närheten jag kunde använda för att ta mig till andra sidan.
Inte som att Supermördare gjorde simmandet lättare heller. Han är ju så galet rädd för vatten! Han bestämde sig för att lägga magen på mitt huvud för att i värsta fall bara få fossingarna blöta. Jävla meskatt när det gäller vatten! Lich King går bra att bita på men när det kommer till lite ofarligt vatten så är du inte katt nog?
Aja, det gick tillslut.


Efter 10- 15 minuters simmande med Supermördare på huvudet kom vi fram till en liten ö precis vid början av havet. Vi pustade ut här lite tills vi härifrån bara behövde simma en liten bit till för att ta oss till land, och vips så var vi på andra sidan!

Nu syns ravindjupet och lavan lite bättre! Tror ändå inte att jag skulle våga hoppa ner där ändå!
Felicita som är relativt ny i guildet kom och gjorde mig sällskap i mitt sökande efter förändringar.

Vi hittade en rätt fin liten oas i närheten, skulle vilja bo i en liten koja där. Visserligen verkar den vara befolkad av en massa allys <.<




Efter all karg savann var detta en fröjd! Vi fortsatte vidare mot nya upptäckter.

Vissa upptäckter gjorde mig lite blödig. Här är porten till Mulgore. De har alltså en port nu. Stackars taurens! I närheten av denna port brukade Camp Taurajo ligga, den byn kontrolleras numera av giriga allys och alla är döda i byn. Då insåg man att fan, det börjar bli lite farligt nu.


 Ännu två krigiga ställe, den rykande slätten gjorde mig illa till mods och den här jävla storporten var väl inte så himla festlig den heller. Aja, äre krig så äre krig!
Vi fortsatte våran resa mot Thousand Needles, där kan det väl itne vara så mycket förändrat?

Haha thi fick vi! Hela stället var översvämmat! Var bara att ta av sig kläderna och hoppa i då.
Hittade en snigel på botten iaf! Söt!
Och en jättestor sköldpadda! Djurlivet var ett plus iaf, sen är det rätt kul med poolparty!

Vi hittade en badleksak vi tog det lite lugnt på en stund. Sen kollade vi på byn som brukade finnas här, samma sak som hade hänt i Camp Taurajo hade hänt där med, alla var döda också istället hade elakingar tagit över. Fy! Senare hittade vi en båt efter en väldigt lång simtur, men den båten var så fin, rolig och spännande att den ska få ett alldeles eget inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar